Ajatuksia äitienpäivänä

Touko 9, 2010 at 13.18 Jätä kommentti

Muistan, kun eräänä iltana pienenä tyttönä en suostunut menemään nukkumaan. Tulit kanssani odottamaan Nukkumatin saapumista, koska halusin kuitenkin nähdä, miltä Nukkumatti näyttää. Autoit aina pientä tytärtäsi missä tahansa, mistä hän oli innostunut. Kun isä rakensi kotia, muistan, kuinka teit kanssani arkeologisia löytöjä pihamaalta. Muistatko vielä, kuinka innoissani olin, kun löysin sydämen muotoisen kiven etupihaltamme?

Nuorena sinun puheitasi kokemuksesta ei aina ottanut tosissaan. ”Ajat ovat muuttuneet, enkä minä ole sinä”, ajattelin vain. Nyt kun itsellenikin on tullut jo hieman kokemusta elämästä, sinun neuvosi ovat kultaakin arvokkaampia. Kun en ymmärrä jotakin asiaa, tiedän, kenen numeron puhelimestani etsin.

Sinun tekemäsi mustikkapiirakka jäätelöllä on maailman parasta herkkua. Kukaan ei osaa tehdä yhtä hyvää mustikkapiirakkaa kuin sinä. Vaikka teen piirakan täysin samoilla ohjeilla, en saa upotettua siihen niin paljon rakkautta, että se maistuisi yhtä maukkaalle. Maultaan sen rinnalle yltävät ainoastaan isän paistamat letut.

Vieläkin, kun käyn vierailulla sinun ja isän luona, löydän joka kerta kotiin palattuani laukusta jonkin pienen yllätyksen. Oli se sitten karkkipussi, muumi-magneetti, korvakorut tai vetoketjun koriste, tiedän, että olet ajatellut minua sitä ostaessasi. Kiitos myös niistä ihanista korteista ja pienistä lahjakirjekuorista, joita toisinaan minulle lähetät. Ne piristävät päivääni ja muistuttavat minulle, kuinka ihana olet.

Tahdon pyytää anteeksi, että olen toisinaan niin kovin hankala, ja haluan kiittää, että olet ollut kanssani kärsivällinen. Aina en sitä kärsivällisyyttä ole edes ansainnut. Toisinaan minulle sanotaan, että muistutan sinua kovasti. Vaikka joskus toivon, että näin ei olisi, ymmärrän, että tämä on ehdottomasti kohteliaisuus. Mikä olisi parempaa, kuin muistuttaa juuri sitä henkilöä, joka on maailman ihanin, kaunein, lämpimin ja rakastettavin äiti?

Kun äitejä arvottiin, olin oikea onnenpekka. Olen ylpeä siitä, että juuri sinä olet minun äitini.

Ruusuntuoksuista äitienpäivää omalle rakkaalle äidilleni ja kaikille muillekin maailman äideille!

Entry filed under: Luokittelemattomat. Tags: , .

Nachot juustokastikkeella Sophie Kinsella: Twenties Girl

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Arkisto

Twitter

Toisen kerroksen tyttö on nyt myös Twitterissä!

Lukijat 21.3.2011 alkaen

free counters
wordpress blog stats